mandag den 22. september 2014

De første dage i Madrid


Jeg ankom til Madrid tidligt lørdag morgen, hvor moren (Cristina) hentede mig i lufthavnen med de to piger jeg skal passe. Da jeg havde slappet lidt af, gik jeg en tur med Cristina og deres lille 11 måneder gamle søn Javier, som jeg også skal passe. Derefter kørte vi hen og spiste frokost i pigernes tennisklub hvor faren var henne sammen med pigerne. Familien er super søde! De er meget nemme at snakke med, og vil altid gerne hjælpe mig, så jeg føler mig meget tryg hernede!

Om aftenen havde jeg en aftale med 3 danske piger, der også er au pairs hernede, om at vi skulle ud og spise og derefter i byen. Vi spiste på en lille restaurant inde i byen, hvor tjenerne ikke forstod noget af det vi sagde. De endte med at være lidt halv-irriterede på os tror jeg. Det var en super hyggelig aften, med en masse besøg på en masse dårlige overproppede barer her i Madrid, hvor vi til sidst endte på et 7 etagers stort diskotek, Kapital. Jeg synes det var alt for stort, og efter vi havde gået rimelig langt i ret høje sko, var mine fødder ret smadrede. Det endte med jeg tog en taxa hjem ved fire tiden. Taxa er dyrere end bussen selvfølgelig, men jeg føler mig meget sikre ved at tage en taxa hjem, nu hvor jeg er alene.  




Igår (søndag) var jeg helt bombet! Så jeg var bare hjemme og fik pakket ud og slappet af, imens familien var sammen med nogle venner. Om aftenen kom den ældste, Paula, ind og så tv med mig. Hun vil meget gerne være på mit værelse, og jeg synes det er hyggeligt, så det er helt okay! :) 



Indtil videre føler jeg, at alt går super godt. Jeg skal lige vænne mig til det hele og det med metroen og busserne er meget forvirrende, men det finder jeg nok ud af.

I dag har jeg bare en stille og rolig dag hjemme, og klokken 16:30 skal jeg hente børnene i skolen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar