mandag den 29. september 2014

En anden kultur

I dag henne på legepladsen sad der en hjemløs og sov på en bænk. Børnene var slet ikke bange for ham eller noget. De legede som om han slet ikke var der. I Danmark tror jeg børn ville være bange for ham, men hernede er det så normalt. De er overalt i byen. Selv udenfor vores hoveddør nede på gaden den anden nat da jeg kom hjem, lå der en hjemløs og sov.



Børnene hernede er også meget anderledes i forhold til børnene i Danmark. Det er svært at forklare, men der er en tydelig forskel. De opfører sig faktisk ikke ligeså pænt som mange hjemme i Danmark ;)
I dag henne på skolen, da jeg sad og ventede på pigerne var færdige med at lege på legepladsen, kom der en lille pige hen til mig og snakkede. Hun blev ved med at snakke med mig i alt den tid jeg var der. Men det mærkeligste var, at hun snakker præcis som min farmor. Jeg tror virkelig min farmor var som hende da hun var en lille pige. Det var alt lige fra den måde hun udtaler ordene på, til hendes fagter med hænderne og hendes samtaleemner. Det var så mærkeligt! Men hvor er de bare smukke mange af de spanske børn. Med deres brune øjne og små krøller. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar